Blog di letteratura, storia, arte e critica cinematografica e televisiva. I racconti e i romanzi contenuti in questo blog sono opere di fantasia o di fanfiction. Gli eventi narrati e i personaggi descritti, esclusi quelli di rilevanza storica, sono del tutto immaginari. Ogni riferimento o somiglianza a persone o cose esistenti o esistite, o a fatti realmente accaduti, è da considerarsi puramente casuale. Gli elementi di fanfiction riguardano narrazioni di autori molto noti e ampiamente citati.
domenica 29 giugno 2014
Game of Thrones fantasy art
Lyanna Stark and Rhaegar Targaryen
Ned remembered the moment when all the smiles died, when Prince Rhaegar Targaryen urged his horse past his own wife, the Dornish princess Elia Martell, to lay the queen of beauty’s laurel in Lyanna’s lap. He could see it still: a crown of winter roses, blue as frost.
Daenerys Targaryen
Jon Snow
Arya Stark
Sotto, la famiglia Stark
Sotto, Cersei Lannister
Ser Kevan remembered the girl she had once been, so full of life and mischief. And when she’d flowered, ahhhh…had there ever been a maid so sweet to look upon? If Aerys had agreed to marry her to Rhaegar, how many deaths might have been avoided? Cersei could have given the prince the sons he wanted, lions with purple eyes and silver manes…and with such a wife, Rhaegar might have never looked twice at Lyanna Stark. The northern girl had a wild beauty, as he recalled, though however bright a torch might burn it could never match the rising sun.
Lady Elia Martell of Dorne, wife of Rhaegar and Princess of the Ironstone
Melisandre of Asshai
Coronation and death of Viserys III Targaryen, the Beggar King
Sansa Stark
Lyanna Stark, "The rose of Winter", sister of Ned Stark and lover of Rhaegar Targaryen.
Bran Stark
Aegon I Targaryen the Conqueror on the drake Balerion, the Black Terror
Five girls for one Throne: who will win the Game of Thrones?
Margaery Tyrell
Asha Geryjoy
Arianne Martell of Dorne
"You'll not go, Brandon Stark, but you will fly"
E per finire non poteva mancare lei
Her Majesty Elizabeth, 2nd of her name, of House Windsor, by the Grace of God, Queen of the Realm and Defender of the Faith.
John William Waterhouse : l'erede di J.E.Millais e di D.G. Rossetti
John William Waterhouse (Roma, 6 aprile 1849 – Londra, 10 febbraio 1917) è stato un pittore britannico di epoca vittoriana. È noto soprattutto per i suoi soggetti mitologici e per le protagoniste femminili dei suoi dipinti, incarnazioni di grazia o donne fatali. Fu un pittore simbolista ed ultimo esponente del movimento dei Preraffaelliti.
J.W. Waterhouse nacque a Roma da William e Isabela Waterhouse, entrambi pittori, e si trasferì con la famiglia a South Kensington all'età di cinque anni. Cresciuto così accanto al nuovissimo Victoria and Albert Museum, studiò pittura con suo padre e si iscrisse alla Royal Academy of Arts nel 1870. Le sue opere giovanili, profondamente influenzate da Lawrence Alma-Tadema e Frederic Leighton, mutuano prevalentemente i loro soggetti dalla mitologia classica e furono esposti sia alla Royal Academy che alla Dudley Gallery.
Nel 1874, all'età di venticinque anni, Waterhouse presentò alla Royal Academy il primo dei suoi lavori maturi, l'allegoria Il Sonno e la sua sorellastra la Morte che lo rese celebre e rimase per decenni una delle opere più amate dal pubblico. Dopo aver sposato Esther Kenworthy nel 1883, Waterhouse intensificò la sua attività di pittore all'interno della Royal Academy, ottenendo la cattedra nel 1895; insegnò anche alla St. John's Wood Art School del cui club fu membro fino alla morte.
Si ammalò di tumore nel 1915 e morì due anni dopo, lasciando a metà uno dei suoi numerosi quadri raffiguranti la morte di Ofelia, tema di cui si era occupato anche John Everett Millais (il cui quadro è diventato il manifesto dei Preraffelliti, di cui Waterhouse fu l'ultimo esponente). La sua tomba si trova al Kensal Green Cemetery di Londra.
La produzione di Waterhouse può essere raggruppata per temi entro due filoni principali: le opere di ispirazione classica e le opere di ispirazione medievale, tra cui spiccano i numerosi Ofelia e La signora di Shalott, oltre ad altri dipinti a tema shakespeariano.
La signora di Shalott è uno dei personaggi che maggiormente ispirarono Waterhouse, portandolo a realizzare almeno tre differenti dipinti nel 1888, nel 1896 e nel 1916. Il tema della donna che si strugge per amore, in questo caso Elaine of Astolat, ricorre nei dipinti di Waterhouse: non a caso un altro dei suoi soggetti ricorrenti è Ofelia nell'atto di raccogliere fiori, poco prima della morte. Il dipinto unisce il tema femminile a quello dell'acqua, un'associazione che - insieme a quella con il fiore - è tipica della pittura simbolista in generale e dei preraffaelliti in particolare.
Frequenti sono anche le Scene di vita nell'antica Roma, permeate da una delicata e decadente indolenza, cui sono assimilabili anche le numerose scene di vita ambientate in Italia.
Opere
- 1872. La schiava (The slave)
- 1872. Ondina (Undine)
- 1873. Scomparso ma non dimenticato (Gone but not forgotten)
- 1873. La compagna sgradita: scena di strada al Cairo (The Unwelcome Companion: A Street Scene in Cairo)
- 1874. Reminiscenza orientale, schizzo (An Eastern Reminiscence, Sketch)
- 1874. Nel peristilio (In the Peristyle)
- 1874. La filatrice (La Fileuse)
- 1874. Il Sonno e la sua sorellastra la Morte (Sleep and his Half-Brother Death)
- 1875. Miranda (id.)
- 1875. Parole sussurrate (Whispered Words)
- 1876. Dopo la danza (After the dance)
- 1877. Bambino malato portato nel tempio di Esculapio (A Sick Child brought into the Temple of Aesculapius)
- 1878. Rimorso dell'imperatore Nerone dopo l'omicidio della madre (The Remorse of the Emperor Nero after the Murder of his Mother)
- 1879. Dolce far niente (id.)
- 1875. Due ragazze italiane presso un villaggio (Two Little Italian Girls by a Village)
- 1875-1878. Ritratto di giovane donna (Portrait of a Young Woman)
- 1877. Scena a Pompei (Scene at Pompeii)
- 1880. Banchetto di fiori (A Flower Stall)
- 1880. Dolce far niente (id.)
- 1882. Diogene (Diogenes)
- 1883. I favoriti dell'imperatore Onorio (The Favourites of the Emperor Honorius)
- 1884. Un vicolo dell'antica Roma (A Byway: Ancient Rome)
- 1884. La consultazione dell'oracolo (Consulting the Oracle)
- 1885. Buon vicinato (Good Neighbours)
- 1885. Sant'Eufralia (St Eulalia o St Eufralia)
- 1886. Mercato dei fiori nell'Antica Roma (A Flower Market, Old Rome)
- 1886. Il cerchio magico (The Magic Circle)
- 1887. Marianna lascia l'aula del giudizio di Erode (Mariamne leaving the Judgement Seat of Herod)
- 1888. Cleopatra (id.)* 1888. La signora di Shalott (The Lady of Shalott)
- 1889. Ofelia (Ophelia)
- 1880 circa. Gli dèi della casa (The Household Gods)
- 1882 circa. Estate (Summer)
- 1883. I favoriti dell'imperatore Onorio, studio (The Favourites of the Emperor Honorius, study)
- 1883. I favoriti dell'imperatore Onorio, studio (The Favourites of the Emperor Honorius, study)
- 1885 circa. Esther Kenworthy Waterhouse (id.)
- 1885 circa. Riposo (Resting)
- 1886. Il cerchio magico, studio (The Magic Circle, study)
- 1890. A Capri (At Capri)
- 1890. Studio di figura femminile con rosario (Study of a Female Figure with Rosary)
- 1891. Circe offre la coppa a Ulisse (Circe offering the Cup to Ulysses)
- 1891. Flora (id.)
- 1891. Ulisse e le sirene (Ulysses and the Sirens)
- 1892. Circe invidiosa (id.)
- 1892. Danae (id.)
- 1892. La sirena, studio (The Mermaid, study)
- 1893. Un'amadriade (A Hamadryad)
- 1893. Una naiade (A Naiad)
- 1893. La bella dama senza pietà (La Belle Dame Sans Merci)
- 1894. Studio di figura femminile (Female Study)
- 1894. Campo di fiori (Field Flowers)
- 1894. Mrs. Charles Newton-Robinson (id.)
- 1894. Ofelia (Ophelia)
- 1894. La signora di Shalott (The Lady of Shalott)
- 1894. La signora di Shalott, studio (The Lady of Shalott, study)
- 1895. Phyllis, figlia minore di E.A. Waterlow (Phyllis, younger daughter of E.A. Waterlow)
- 1895. Santa Cecilia (St. Cecilia)
- 1895. Lo scrigno (The Shrine)
- 1896. Ila e le ninfe (Hylas and the Nymphs)
- 1896. Pandora (id.)
- 1898. Arianna (Ariadne)
- 1898. Flora e Zefiro (Flora and the Zephyrus)
- 1898. Giulietta (Juliet)
- 1890 circa. Offerta romana (A Roman Offering)
- 1890 circa. Offerta Ornamento con fiori, studio per Offerta romana (Arranging Flowers, study for A Roman Offering)
- 1890. Flora (id.)
- 1890 circa. I raccoglitori di arance (The Orange Gatherers)
- 1892. La sirena, studio (The Mermaid, study)
- 1892 circa. Il tritone (The Merman)
- 1893 circa. Naiade, studio (A Naiad, study)
- 1893 circa. La bella dama senza pietà (La Belle Dame Sans Merci, study)
- 1893-1910. Raccolta dei fiori estivi nel Devonshire (Gathering Summer Flowers in a Devonshire)
- 1896 circa. Testa di ragazza (Head of a Girl)
- 1896 circa. Due ninfe, studio per Ila e le ninfe (Two Nymphs, study for Hylas and the Nymphs)
- 1897 circa. Marianna al sud (Mariana in the South)
- 1897 circa. Marianna al sud, studio (Mariana in the South, study)
- 1900. Sirena (A Mermaid)
- 1900. Destino (Destiny)
- 1900. Miss Margaret Henderson (id.)
- 1900. Le ninfe trovano la testa di Orfeo (Nymphs finding the Head of Orpheus)
- 1900. Raccoglitrice di fiori (The Flower Picker)
- 1900. Raccoglitrice di fiori, studio (The Flower Picker, study)
- 1900. Lady Clare (id.)
- 1902. La sfera di cristallo (The Crystal Ball)
- 1902. Il messale (The Missal)
- 1902. Windflowers
- 1903. Bora (Boreas)
- 1903. Eco e Narciso (Echo e Narcissus)
- 1903. Psiche apre lo scrigno d'oro (Psyche Opening the Golden Box)
- 1903. Vento tra i fiori (Windflowers)
- 1904. Danaidi (Danaides)
- 1904. Psiche apre la porta per il giardino di Cupido (Psyche Opening the Door into Cupid's Garden)
- 1905. Lamia (id.)
- 1906. Danaidi (Danaides)
- 1906-1907. Studio per Medea (Sketch for Medea)
- 1907. Casa baronale scozzese (A Scottish Baronial House)
- 1907. Isabella e la pentola di Basiglio (Isabella and the Pot of Basil)
- 1907. Giasone e Medea (Jason and Medea)
- 1907. Fillide e Demofone (Phyllis and Demophoon)
- 1908. Apollo e Dafne (Apollo and Daphne)
- 1908. Gather Ye Rosebuds while ye may (id.)
- 1908. Lo spirito della rosa (The Soul of the Rose)
- 1909. Gather Ye Rosebuds while ye may (id.)
- 1909. Lamia (id.)
- 1909. Mrs A.P. Henderson
- 1909. Tisbe (Thisbe)
- 1909. Veronica (id.)
- 1900 circa. Le ninfe trovano la testa di Orfeo, studio (Nymphs finding the Head of Orpheus, study)
- 1900 circa. Raccoglitrice di fiori, studio (Picking Flowers, study)
- 1900 circa. Il risveglio di Adone (The Awakening of Adonis)
- 1900 circa. Il risveglio di Adone, studio (The Awakening of Adonis, study)
- 1900 circa. Lady Clare (id.)
- 1900 circa. Lady Clare (id.)
- 1900 circa. Sirena (The Siren)
- 1903 circa. Studio per la testa di Eco (Study for the head of Echo)
- 1904 circa. Bora, studio (Boreas, study)
- 1907 circa. Giasone e Medea, studio (Jason and Medea, study)
- 1907 circa. Fillide, studio (Phyllis, study)
- 1908 circa. Gather Ye Rosebuds
- 1908 circa. Studio di ragazza (Study of a Girl)
- 1908 circa. Studio di ragazza (Study of a Girl)
- 1908 circa. Il Bouquet (The Bouquet)
- 1908 circa. Il Bouquet, studio (The Bouquet, study)
- 1908 circa. Spirito della rosa, studio (The Soul of the Rose, study)
- 1909 circa. La collana (The Necklace)
- 1909-1914. Donna che raccoglie fiori (Woman Picking Flowers)
- 1910. Ofelia (Ophelia)
- 1910. La Primavera sparge un verde tappeto di fiori (Spring Spreads One Green Lap of Flowers)
- 1911. Circe o La maga (Circe or The Sorceress)
- 1911. In ascolto del mio dolce flauto (Listening to My Sweet Pipings)
- 1911. Miss Betty Pollock (id.)
- 1911. L'incantatrice (The Charmer)
- 1911. La maga, studio (The Sorceress, study)
- 1912. Mrs Charles Schreiber
- 1912. Narciso (Narcissus)
- 1912. Penelope e i pretendenti (Penelope and the Suitors)
- 1912. Dolce estate (Sweet Summer)
- 1914. L'Annunciazione (The Annunciation)
- 1914. Il filtro d'amore (The LOve Philtre)
- 1916. Una novella dal Decamerone (A Tale from the Decameron)
- 1916. Sono piuttosto stanca delle ombre, disse la signora di Shalott (I am Half-Sick of Shadows, said the Lady of Shalott)
- 1916. Miranda - la Tempesta (Miranda - The Tempest)
- 1916. Il giardino incantato (The Enchanted Garden)
- 1916. Tristano e Isotta (Tristram and Isolde)
- 1917. La bella Rosamunda (Fair Rosamund)
- 1910 circa. Camelie (Camelias)
- 1910 circa. Ritratto di ragazza (Portrait of a Girl)
- 1910 circa. Vanità (Vanity)
- 1910 circa. Vanità (Vanity)
- 1911 circa. Circe (id.)
- 1911 circa. Fanciulle che raccolgono fiori presso un ruscello (Maidens picking Flowers by a Stream)
- 1913 circa. Una Canzone di Primavera (A Song of Springtime)
- 1914-1917. Il bosco sacro (The Mystic Wood)
- 1915. Dante e Beatrice (Dante and Beatrice)
- 1916. Raccolta di fiori di mandorlo (Gathering Almond Blossoms)
- 1916. Studio di gigli, papaveri e garofani (Study for Lilies, Poppies and Carnations)
- 1916 circa. Tristano e Isotta con la pozione (Tristan and Isolde with the Potion)
Opere non datate:
- Testa di ragazza (Head of a girl)
- Fillide (Phyllis)
- Ritratto di ragazza (Portrait of a Girl)
- Ritratto di fanciulla (Portrait of a Young Girl)
- Ritratto di Claire Kenworthy (Portrait of Claire Kenworthy)
- La sedia comoda (The easy chair)
- La loggia (The Loggia)
- Il matrimonio mistico di Santa Caterina (The Mystic Marriage of St Catherine)
Il Medioevo "perenne" nella pittura. Marianne Stokes.
Ehret die Frauen, 1912
Marianne Stokes (1855 - 1927), Austrian
This tapestry is titled after a segment of part of a poem by Friedrich Schiller. The translated title reads roughly “Honour the Women.” Depicted in Stokes's tapestry are the five virtues of womanhood: Courage, nurturing, love, wisdom, and fidelity.
Marianne Stokes (1855 Graz, Styria – August 1927 London), born Marianne Preindlsberger in the Austrian province of Styria, was an Austrian painter. She settled in England after her marriage to Adrian Scott Stokes (1854–1935), the landscape painter, whom she had met in Pont-Aven. Marianne Stokes was considered one of the leading artists in Victorian England.
Preindlsberger first studied in Munich under Lindenschmidt and having been awarded a scholarship for her first picture, 'Muttergluck', she worked in France under Pascal Adolphe Jean Dagnan-Bouveret (1852–1929), Colin and Gustave Courtois (1853–1923). She painted in the countryside and Paris, and, as with many other young painters, fell under the spell of the rustic naturalist Jules Bastien-Lepage. Her style continued to show his influence even when her subject matter changed from rustic to medieval romantic and biblical.While in France she met the Finnish painter Helene Schjerfbeck, in whose company she visited Pont-Aven in 1883.
Her first salon painting, 'Reflection', which had been painted in Brittany, was exhibited in 1885 at the Royal Academy. Her work was also shown at the Grosvenor Gallery, New Gallery, and the Society of British Artists and in 1885, a year after her marriage, she took to using the name 'Mrs. Adrian Stokes'.
She held a joint exhibition with her husband at the Fine Art Society in 1900.The Stokes' lived in St Ives where Marianne was a member of the Newlyn School. Having no children, they regularly travelled abroad, frequently to the Tyrol, and in 1905 to Hungary and the High Tatra. Here they spent about half a year sketching and painting in the villages of Važec, Mengusovceand Ždiar. Adrian Stokes concentrated on landscapes with images of hay-harvesting and picturesque cottages, while Marianne Stokes painted portraits showing fine detail of the garments. These paintings provide a valuable record of the Slovak culture.
After abandoning oils, and inspired by the Pre-Raphaelite movement, she painted flat compositions in tempera and gesso, her paintings giving the impression of being frescoes on plaster surfaces. She was an Associate of the Royal Society of Painters in Water Colours.
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