domenica 29 giugno 2014

Game of Thrones fantasy art









Lyanna Stark and Rhaegar Targaryen



Ned remembered the moment when all the smiles died, when Prince Rhaegar Targaryen urged his horse past his own wife, the Dornish princess Elia Martell, to lay the queen of beauty’s laurel in Lyanna’s lap. He could see it still: a crown of winter roses, blue as frost.




Daenerys Targaryen





Jon Snow



Arya Stark



Sotto, la famiglia Stark


Sotto, Cersei Lannister





Ser Kevan remembered the girl she had once been, so full of life and mischief. And when she’d flowered, ahhhh…had there ever been a maid so sweet to look upon? If Aerys had agreed to marry her to Rhaegar, how many deaths might have been avoided? Cersei could have given the prince the sons he wanted, lions with purple eyes and silver manes…and with such a wife, Rhaegar might have never looked twice at Lyanna Stark. The northern girl had a wild beauty, as he recalled, though however bright a torch might burn it could never match the rising sun.

Lady Elia Martell of Dorne, wife of Rhaegar and Princess of the Ironstone



Melisandre of Asshai





Coronation and death of Viserys III Targaryen, the Beggar King



Sansa Stark



Lyanna Stark, "The rose of Winter", sister of Ned Stark and lover of Rhaegar Targaryen.



Bran Stark



Aegon I Targaryen the Conqueror on the drake Balerion, the Black Terror





Five girls for one Throne: who will win the Game of Thrones?





Margaery Tyrell



Asha Geryjoy


Arianne Martell of Dorne



"You'll not go, Brandon Stark, but you will fly"



E per finire non poteva mancare lei



Her Majesty Elizabeth, 2nd of her name, of House Windsor, by the Grace of God, Queen of the Realm and Defender of the Faith.

John William Waterhouse : l'erede di J.E.Millais e di D.G. Rossetti




John William Waterhouse (Roma6 aprile 1849 – Londra10 febbraio 1917) è stato un pittore britannico di epoca vittoriana. È noto soprattutto per i suoi soggetti mitologici e per le protagoniste femminili dei suoi dipinti, incarnazioni di grazia o donne fatali. Fu un pittore simbolista ed  ultimo esponente del movimento dei Preraffaelliti.



J.W. Waterhouse nacque a Roma da William e Isabela Waterhouse, entrambi pittori, e si trasferì con la famiglia a South Kensington all'età di cinque anni. Cresciuto così accanto al nuovissimo Victoria and Albert Museum, studiò pittura con suo padre e si iscrisse alla Royal Academy of Arts nel 1870. Le sue opere giovanili, profondamente influenzate da Lawrence Alma-Tadema e Frederic Leighton, mutuano prevalentemente i loro soggetti dalla mitologia classica e furono esposti sia alla Royal Academy che alla Dudley Gallery.
Nel 1874, all'età di venticinque anni, Waterhouse presentò alla Royal Academy il primo dei suoi lavori maturi, l'allegoria Il Sonno e la sua sorellastra la Morte che lo rese celebre e rimase per decenni una delle opere più amate dal pubblico. Dopo aver sposato Esther Kenworthy nel 1883, Waterhouse intensificò la sua attività di pittore all'interno della Royal Academy, ottenendo la cattedra nel 1895; insegnò anche alla St. John's Wood Art School del cui club fu membro fino alla morte.
Si ammalò di tumore nel 1915 e morì due anni dopo, lasciando a metà uno dei suoi numerosi quadri raffiguranti la morte di Ofelia, tema di cui si era occupato anche John Everett Millais (il cui quadro è diventato il manifesto dei Preraffelliti, di cui Waterhouse fu l'ultimo esponente). La sua tomba si trova al Kensal Green Cemetery di Londra.


La produzione di Waterhouse può essere raggruppata per temi entro due filoni principali: le opere di ispirazione classica e le opere di ispirazione medievale, tra cui spiccano i numerosi Ofelia e La signora di Shalott, oltre ad altri dipinti a tema shakespeariano.


La signora di Shalott è uno dei personaggi che maggiormente ispirarono Waterhouse, portandolo a realizzare almeno tre differenti dipinti nel 1888, nel 1896 e nel 1916. Il tema della donna che si strugge per amore, in questo caso Elaine of Astolat, ricorre nei dipinti di Waterhouse: non a caso un altro dei suoi soggetti ricorrenti è Ofelia nell'atto di raccogliere fiori, poco prima della morte. Il dipinto unisce il tema femminile a quello dell'acqua, un'associazione che - insieme a quella con il fiore - è tipica della pittura simbolista in generale e dei preraffaelliti in particolare.
Frequenti sono anche le Scene di vita nell'antica Roma, permeate da una delicata e decadente indolenza, cui sono assimilabili anche le numerose scene di vita ambientate in Italia.

Opere

  • 1872La schiava (The slave)
  • 1872Ondina (Undine)
  • 1873Scomparso ma non dimenticato (Gone but not forgotten)
  • 1873La compagna sgradita: scena di strada al Cairo (The Unwelcome Companion: A Street Scene in Cairo)
  • 1874Reminiscenza orientale, schizzo (An Eastern Reminiscence, Sketch)
  • 1874Nel peristilio (In the Peristyle)
  • 1874La filatrice (La Fileuse)
  • 1874Il Sonno e la sua sorellastra la Morte (Sleep and his Half-Brother Death)
  • 1875Miranda (id.)
  • 1875Parole sussurrate (Whispered Words)
  • 1876Dopo la danza (After the dance)
  • 1877Bambino malato portato nel tempio di Esculapio (A Sick Child brought into the Temple of Aesculapius)
  • 1878Rimorso dell'imperatore Nerone dopo l'omicidio della madre (The Remorse of the Emperor Nero after the Murder of his Mother)
  • 1879Dolce far niente (id.)
  • 1875Due ragazze italiane presso un villaggio (Two Little Italian Girls by a Village)
  • 1875-1878Ritratto di giovane donna (Portrait of a Young Woman)
  • 1877Scena a Pompei (Scene at Pompeii)
  • 1880Banchetto di fiori (A Flower Stall)
  • 1880Dolce far niente (id.)
  • 1882Diogene (Diogenes)
  • 1883I favoriti dell'imperatore Onorio (The Favourites of the Emperor Honorius)
  • 1884Un vicolo dell'antica Roma (A Byway: Ancient Rome)
  • 1884La consultazione dell'oracolo (Consulting the Oracle)
  • 1885Buon vicinato (Good Neighbours)
  • 1885Sant'Eufralia (St Eulalia o St Eufralia)
  • 1886Mercato dei fiori nell'Antica Roma (A Flower Market, Old Rome)
  • 1886Il cerchio magico (The Magic Circle)
  • 1887Marianna lascia l'aula del giudizio di Erode (Mariamne leaving the Judgement Seat of Herod)
  • 1888Cleopatra (id.)* 1888La signora di Shalott (The Lady of Shalott)
  • 1889Ofelia (Ophelia)

The Lady of Shalott (1888) Tate Britain
  • 1880 circa. Gli dèi della casa (The Household Gods)
  • 1882 circa. Estate (Summer)
  • 1883I favoriti dell'imperatore Onorio, studio (The Favourites of the Emperor Honorius, study)
  • 1883I favoriti dell'imperatore Onorio, studio (The Favourites of the Emperor Honorius, study)
  • 1885 circa. Esther Kenworthy Waterhouse (id.)
  • 1885 circa. Riposo (Resting)
  • 1886Il cerchio magico, studio (The Magic Circle, study)
  • 1890A Capri (At Capri)
  • 1890Studio di figura femminile con rosario (Study of a Female Figure with Rosary)
  • 1891Circe offre la coppa a Ulisse (Circe offering the Cup to Ulysses)
  • 1891Flora (id.)
  • 1891Ulisse e le sirene (Ulysses and the Sirens)
  • 1892Circe invidiosa (id.)
  • 1892Danae (id.)
  • 1892La sirena, studio (The Mermaid, study)

Ulisse e le sirene (1891)
  • 1893Un'amadriade (A Hamadryad)
  • 1893Una naiade (A Naiad)
  • 1893La bella dama senza pietà (La Belle Dame Sans Merci)
  • 1894Studio di figura femminile (Female Study)
  • 1894Campo di fiori (Field Flowers)
  • 1894Mrs. Charles Newton-Robinson (id.)
  • 1894Ofelia (Ophelia)
  • 1894La signora di Shalott (The Lady of Shalott)
  • 1894La signora di Shalott, studio (The Lady of Shalott, study)
  • 1895Phyllis, figlia minore di E.A. Waterlow (Phyllis, younger daughter of E.A. Waterlow)
  • 1895Santa Cecilia (St. Cecilia)
  • 1895Lo scrigno (The Shrine)
  • 1896Ila e le ninfe (Hylas and the Nymphs)
  • 1896Pandora (id.)

Miranda - La tempesta (1916)
  • 1898Arianna (Ariadne)
  • 1898Flora e Zefiro (Flora and the Zephyrus)
  • 1898Giulietta (Juliet)
  • 1890 circa. Offerta romana (A Roman Offering)
  • 1890 circa. Offerta Ornamento con fiori, studio per Offerta romana (Arranging Flowers, study for A Roman Offering)
  • 1890Flora (id.)
  • 1890 circa. I raccoglitori di arance (The Orange Gatherers)
  • 1892La sirena, studio (The Mermaid, study)
  • 1892 circa. Il tritone (The Merman)
  • 1893 circa. Naiade, studio (A Naiad, study)
  • 1893 circa. La bella dama senza pietà (La Belle Dame Sans Merci, study)
  • 1893-1910Raccolta dei fiori estivi nel Devonshire (Gathering Summer Flowers in a Devonshire)
  • 1896 circa. Testa di ragazza (Head of a Girl)
  • 1896 circa. Due ninfe, studio per Ila e le ninfe (Two Nymphs, study for Hylas and the Nymphs)

Ofelia (1889)
  • 1897 circa. Marianna al sud (Mariana in the South)
  • 1897 circa. Marianna al sud, studio (Mariana in the South, study)
  • 1900Sirena (A Mermaid)
  • 1900Destino (Destiny)
  • 1900Miss Margaret Henderson (id.)
  • 1900Le ninfe trovano la testa di Orfeo (Nymphs finding the Head of Orpheus)
  • 1900Raccoglitrice di fiori (The Flower Picker)
  • 1900Raccoglitrice di fiori, studio (The Flower Picker, study)
  • 1900Lady Clare (id.)
  • 1902La sfera di cristallo (The Crystal Ball)
  • 1902Il messale (The Missal)
  • 1902Windflowers
  • 1903Bora (Boreas)
  • 1903Eco e Narciso (Echo e Narcissus)
  • 1903Psiche apre lo scrigno d'oro (Psyche Opening the Golden Box)
  • 1903Vento tra i fiori (Windflowers)

Il Sonno e la sua sorellastra la Morte (1874)
  • 1904Danaidi (Danaides)
  • 1904Psiche apre la porta per il giardino di Cupido (Psyche Opening the Door into Cupid's Garden)
  • 1905Lamia (id.)
  • 1906Danaidi (Danaides)
  • 1906-1907. Studio per Medea (Sketch for Medea)
  • 1907Casa baronale scozzese (A Scottish Baronial House)
  • 1907Isabella e la pentola di Basiglio (Isabella and the Pot of Basil)
  • 1907Giasone e Medea (Jason and Medea)
  • 1907Fillide e Demofone (Phyllis and Demophoon)
  • 1908Apollo e Dafne (Apollo and Daphne)
  • 1908Gather Ye Rosebuds while ye may (id.)
  • 1908Lo spirito della rosa (The Soul of the Rose)
  • 1909Gather Ye Rosebuds while ye may (id.)
  • 1909Lamia (id.)
  • 1909Mrs A.P. Henderson
  • 1909Tisbe (Thisbe)
  • 1909Veronica (id.)

Santa Cecilia (1895)
  • 1900 circa. Le ninfe trovano la testa di Orfeo, studio (Nymphs finding the Head of Orpheus, study)
  • 1900 circa. Raccoglitrice di fiori, studio (Picking Flowers, study)
  • 1900 circa. Il risveglio di Adone (The Awakening of Adonis)
  • 1900 circa. Il risveglio di Adone, studio (The Awakening of Adonis, study)
  • 1900 circa. Lady Clare (id.)
  • 1900 circa. Lady Clare (id.)
  • 1900 circa. Sirena (The Siren)
  • 1903 circa. Studio per la testa di Eco (Study for the head of Echo)
  • 1904 circa. Bora, studio (Boreas, study)
  • 1907 circa. Giasone e Medea, studio (Jason and Medea, study)
  • 1907 circa. Fillide, studio (Phyllis, study)
  • 1908 circa. Gather Ye Rosebuds
  • 1908 circa. Studio di ragazza (Study of a Girl)
  • 1908 circa. Studio di ragazza (Study of a Girl)
  • 1908 circa. Il Bouquet (The Bouquet)
  • 1908 circa. Il Bouquet, studio (The Bouquet, study)
  • 1908 circa. Spirito della rosa, studio (The Soul of the Rose, study)
  • 1909 circa. La collana (The Necklace)
  • 1909-1914Donna che raccoglie fiori (Woman Picking Flowers)
  • 1910Ofelia (Ophelia)

The Magic Circle (1886)
  • 1910La Primavera sparge un verde tappeto di fiori (Spring Spreads One Green Lap of Flowers)
  • 1911Circe o La maga (Circe or The Sorceress)
  • 1911In ascolto del mio dolce flauto (Listening to My Sweet Pipings)
  • 1911Miss Betty Pollock (id.)
  • 1911L'incantatrice (The Charmer)
  • 1911La maga, studio (The Sorceress, study)
  • 1912Mrs Charles Schreiber
  • 1912Narciso (Narcissus)
  • 1912Penelope e i pretendenti (Penelope and the Suitors)
  • 1912Dolce estate (Sweet Summer)
  • 1914L'Annunciazione (The Annunciation)
  • 1914Il filtro d'amore (The LOve Philtre)
  • 1916Una novella dal Decamerone (A Tale from the Decameron)
  • 1916Sono piuttosto stanca delle ombre, disse la signora di Shalott (I am Half-Sick of Shadows, said the Lady of Shalott)
  • 1916Miranda - la Tempesta (Miranda - The Tempest)
  • 1916Il giardino incantato (The Enchanted Garden)
  • 1916Tristano e Isotta (Tristram and Isolde)
  • 1917La bella Rosamunda (Fair Rosamund)
  • 1910 circa. Camelie (Camelias)
  • 1910 circa. Ritratto di ragazza (Portrait of a Girl)
  • 1910 circa. Vanità (Vanity)
  • 1910 circa. Vanità (Vanity)
  • 1911 circa. Circe (id.)
  • 1911 circa. Fanciulle che raccolgono fiori presso un ruscello (Maidens picking Flowers by a Stream)
  • 1913 circa. Una Canzone di Primavera (A Song of Springtime)
  • 1914-1917Il bosco sacro (The Mystic Wood)

Dante e Beatrice (1915)
  • 1915Dante e Beatrice (Dante and Beatrice)
  • 1916Raccolta di fiori di mandorlo (Gathering Almond Blossoms)
  • 1916Studio di gigli, papaveri e garofani (Study for Lilies, Poppies and Carnations)
  • 1916 circa. Tristano e Isotta con la pozione (Tristan and Isolde with the Potion)
Opere non datate:
  • Testa di ragazza (Head of a girl)
  • Fillide (Phyllis)
  • Ritratto di ragazza (Portrait of a Girl)
  • Ritratto di fanciulla (Portrait of a Young Girl)
  • Ritratto di Claire Kenworthy (Portrait of Claire Kenworthy)
  • La sedia comoda (The easy chair)
  • La loggia (The Loggia)
  • Il matrimonio mistico di Santa Caterina (The Mystic Marriage of St Catherine)

Il Medioevo "perenne" nella pittura. Marianne Stokes.



Ehret die Frauen, 1912
Marianne Stokes (1855 - 1927), Austrian

This tapestry is titled after a segment of part of a poem by Friedrich Schiller. The translated title reads roughly “Honour the Women.” Depicted in Stokes's tapestry are the five virtues of womanhood: Courage, nurturing, love, wisdom, and fidelity.





Marianne Stokes (1855 GrazStyria – August 1927 London), born Marianne Preindlsberger in the Austrian province of Styria, was an Austrian painter. She settled in England after her marriage to Adrian Scott Stokes (1854–1935), the landscape painter, whom she had met in Pont-Aven. Marianne Stokes was considered one of the leading artists in Victorian England.


Preindlsberger first studied in Munich under Lindenschmidt and having been awarded a scholarship for her first picture, 'Muttergluck', she worked in France under Pascal Adolphe Jean Dagnan-Bouveret (1852–1929), Colin and Gustave Courtois (1853–1923). She painted in the countryside and Paris, and, as with many other young painters, fell under the spell of the rustic naturalist Jules Bastien-Lepage. Her style continued to show his influence even when her subject matter changed from rustic to medieval romantic and biblical.While in France she met the Finnish painter Helene Schjerfbeck, in whose company she visited Pont-Aven in 1883.
Her first salon painting, 'Reflection', which had been painted in Brittany, was exhibited in 1885 at the Royal Academy. Her work was also shown at the Grosvenor GalleryNew Gallery, and the Society of British Artists and in 1885, a year after her marriage, she took to using the name 'Mrs. Adrian Stokes'.
She held a joint exhibition with her husband at the Fine Art Society in 1900.The Stokes' lived in St Ives where Marianne was a member of the Newlyn School. Having no children, they regularly travelled abroad, frequently to the Tyrol, and in 1905 to Hungary and the High Tatra. Here they spent about half a year sketching and painting in the villages of VažecMengusovceand Ždiar. Adrian Stokes concentrated on landscapes with images of hay-harvesting and picturesque cottages, while Marianne Stokes painted portraits showing fine detail of the garments. These paintings provide a valuable record of the Slovak culture.

Hungarian portrait

After abandoning oils, and inspired by the Pre-Raphaelite movement, she painted flat compositions in tempera and gesso, her paintings giving the impression of being frescoes on plaster surfaces. She was an Associate of the Royal Society of Painters in Water Colours.